درب شیشه ای حمام و انواع آن | مزایای نصب شیشه حمام

درب شیشه ای حمام و انواع آن | مزایای نصب شیشه حمام

درب شیشه ای حمام به طور کلی علاوه بر نمای زیبایی که به محیط منزل و بخش خصوصی محیط شما می دهد، یکی از این کاربردها می تواند این باشد که فضای اتاق و حمام و همچنین فضای حمام و سرویس بهداشتی را به طور کامل و مجزایی از هم جدا می کند به این ترتیب شما دارای فضای مجزایی برای حمام خود هستید.

درب شیشه ای حمام می تواند توسط جنس های مختلفی ساخته شود اما بهتر است بدانید که عموما برای ساخت کابینت دوش، همه بخش های این کابینت توسط شیشه سکوریت ساخته می شود. به این ترتیب می توان گفت که شیشه سکوریت، بهترین ابزار برای ساخت درب شیشه ای حمام می باشد چرا که بسیار مقاوم است.

معمولا شیشه ای حمام می تواند بدون درب سکوریت در حمام و صرفا جهت تفکیک محل استحمام از سرویس بهداشتی باشد. شیشه حمام در مدل‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی نیز طراحی، تولید و اجرا می‌شود.

درب شیشه ای حمام و انواع آن | مزایای نصب شیشه حمام

کاربردهای درب شیشه‌ ای حمام

یکی از کاربردهای در فضاسازی منزل، درب شیشه‌ای حمام است. در بسیاری از خانه‌های امروزی و مدرن به جای این که فضای حمام را با کشیدن دیوار گچی و گذاشتن یک درب چوبی، از اتاق خواب و مانند آن جدا کرد، از یک دیوار شیشه‌ای و یک درب شیشه‌ای استفاده شده و روی شیشه‌ها به وسیله سندبلاست، با طرح‌های مختلف و زیبا مات می‌گردد .

یا به جای آن از شیشه‌های ساتینا (مات کامل کارخانه‌ای) استفاده می‌شود تا فضای داخل حمام از بیرون به صورت واضح قابل مشاهده نباشد.

باید این نکته را ذکر کرد که می‌توان از درب‌ شیشه ای نیز برای حمام استفاده نمود.

از درب شیشه ای حمام می‌توان برای سرویس بهداشتی، سونا و … نیز استفاده کرد که معمولاً در اماکن عمومی نظیر استخرها کاربرد دارد.

مزایای نصب درب شیشه‌ ای حمام

به طور کلی می شود اصلی ترین مزایای استفاده از درب شیشه ای حمام را به پنج مورد تقسیم بندی کرد. البته اگر شما پیش از این هم از کابین دوش استفاده کرده اید و مزایای بیشتری را سراغ دارید می توانید با ما در قسمت کامنت های این مقاله تجربیات خود را به اشتراک بگذارید:

به گزارش کارشناسان شرکت درب گلاس در معرفی مزایای درب شیشه ای حمام اولین مسئله ای که می توانیم به آن اشاره داشته باشیم این است که با تفکیک محل دوش گرفتن از سایر نقاط حمام، از خیس و کثیف شدن مابقی سرویس بهداشتی جلوگیری می شود.

  • درب شیشه حمام و کابین دوش مقاوم بوده و از جنس شیشه نشکن یعنی شیشه سکوریت می باشد.
  • استفاده از درب شیشه ای حمام موجب می شود که باکتری ها، رطوبت و بسیاری موارد دیگر به راحتی وارد بخش های دیگر خانه نشود.
  • توجه داشته باشید که با سپردن پروژه خود به کامادار مطمئن هستید که تمام یراق آلات مصرفی در ساخت کابین دوش و حمام شیشه ای ضد زنگ می باشد.
  • همچنین باید این مورد را هم بدانید که فریم کار شده در درب حمام شیشه ای، از نوع آلومینیوم اکسترود شده و یا استیل ضد زنگ است.
درب شیشه ای حمام و انواع آن | مزایای نصب شیشه حمام

انواع درب شیشه‌ ای حمام

انواع درب شیشه‌ای حمام را میتوان به بخش های زیر دسته بندی کرد:

درب شیشه ای حمام و انواع آن | مزایای نصب شیشه حمام

درب شیشه‌ای ریلی

شیشه های حمامی با درب ریلی جزئی مهم در طراحی حمام میباشد. که از فضا به صورت بهینه استفاده میکند. استفاده از شیشه حمام ریلی به عنوان جایگزین مناسبی برای پرده حمام یا درب سنتی حمام شناخته میشود.

درب شیشه‌ ای لولایی

این نوع درب شیشه ای برای امنیت بالا بطور معمول از شیشه سکوریت یا شیشه لمینت ساخته میشود. درب های شیشه ای لولایی میتوانند عایق خوبی برای صوت بده باشند. تمامی لولا ها و یراق آلات به کار رفته در درب از جنس استیل و یا آلمینیوم ضد زنگ میباشد.

درب شیشه ای حمام و انواع آن | مزایای نصب شیشه حمام

درب شیشه‌ ای اسپایدری

درب شیشه‌ای حمام اسپایدری، یکی از نوآوری‌های جدید و جذاب در طراحی حمام‌ها است که با ایجاد یک ظاهر شیک و مدرن، به فضای حمام زیبایی و استثنایی می‌بخشد.

این مدل از شیشه‌ها با استفاده از سیستم اتصالات اسپایدر، امکان ایجاد شیشه‌های بزرگ و بدون حاشیه را فراهم می‌کنند که نتیجه آن افزایش دید بهتر و احساس اتصال با محیط خارجی است.

انواع درب پارتیشن شیشه ای

درب پارتیشن شیشه‌ای فریم لس

این نوع پارتیشن همانطور که از اسمش مشخص است بدون فریم میباشد. و از شیشه سکوریت با ضخامت 8 میلیمتر در آن استفاده میشود. در این نوع پارتیشن تمیز کردن به دلیل عدم وجد فریم کار راحت تری است. همچنین زیبایی بدلیل عدم وجود فریم از مزایای این نوع پارتیشن است.

درب پارتیشن شیشه‌ای فریم دار

در این نوع پارتیشن معمولا از شیشه سکوریت با ضخامت 6 میلیمتر استفاده میشود. اطراف کادر فرین آلمینیوم آبکاری شده با ضخامت 2 میلیمتر استفاده میشود. و قیمت بصرفه کار، تنوع بالا، همچنین قابلیت قوس دادن یکی از مزیت های این نوع پارتیشن به حساب می آید

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *